Ενδιαφέροντα στοιχεία στη συνέντευξη του διοικητή του Τμήματος Τροχαίας Αγρινίου. Συνέντευξη στο περιοδικό «Εξοδος» έδωσε ο διοικητής του Τμήματος Τροχαίας Αγρινίου, Αστυνομικός Υποδιευθυντής Νίκος Πιστιώλης, που παρέθεσε στοιχεία σχετικά με τα τροχαία ατυχήματα, αλλά και τις παραβάσεις το 2010. Παρατηρείται σημαντική μείωση των ατυχημάτων, αλλά παράλληλα αύξηση των διαπιστωμένων παραβάσεων. Τους λόγους των παραπάνω εξηγεί ο κ. Πιστιώλης που επίσης αναφέρεται στις δυσκολίες του οδικού δικτύου του νομού, στις προσπάθειες της Τροχαίας, τη συνεργασία με τον δήμο Αγρινίου κλπ. Ποιος είναι ο απολογισμός της χρονιάς που πέρασε και ποιές οι πλέον επικίνδυνες παραβάσεις; Κατά τη χρονιά που πέρασε (2010) στην περιοχή αρμοδιότητάς μας, μειώθηκε σημαντικά ο αριθμός των τροχαίων ατυχημάτων όσο και των παθόντων από τα ατυχήματα, συγκριτικά με το έτος 2009, όπως φαίνεται στον παρακάτω πίνακα:
Πόσο δύσκολη είναι η καθημερινή εφαρμογή των κυκλοφοριακών κανόνων και ρυθμίσεων στην πόλη του Αγρινίου; Παρ’ ότι την τελευταία δεκαετία στην πόλη του Αγρινίου έχουν γίνει σημαντικές παρεμβάσεις από τη δημοτική αρχή, για την επίλυση των κυκλοφοριακών προβλημάτων, όπως εφαρμογή δυο (02) κυκλοφοριακών μελετών, «MINI-BUS», αποκέντρωση υπηρεσιών, ελεγχόμενη στάθμευση κ.λ.π., εν τούτοις υπάρχουν ακόμη μικροπροβλήματα, που είναι δύσκολη η επίλυση τους γιατί έχουν σχέση με τον άναρχο πολεοδομικό σχεδιασμό κέντρου της πόλης, τον αριθμό των μόνιμων κατοίκων και των επισκεπτών που δέχεται καθημερινά. Δεν θεωρούμε ότι αυτά τα προβλήματα και γενικότερα το θέμα της οδικής ασφάλειας μπορεί να επιλυθεί μόνο με αστυνομικά μέτρα. Το βάρος θα πρέπει να τεθεί στη διαμόρφωση κυκλοφοριακής αγωγής από τη σχολική ηλικία αλλά και στο στάδιο της εκπαίδευσης για την απόκτηση αδείας ικανότητας οδήγησης. Θεωρούμε ακόμη σημαντικό την αναμόρφωση του συστήματος ιατρικών εξετάσεων για την κρίση σωματικής και ψυχικής ικανότητας τόσο των υποψηφίων οδηγών, όσο και κατά τον περιοδικό έλεγχο ορισμένων κατηγοριών οδηγών, για τον οποίο πιστεύουμε ότι θα πρέπει να γίνεται συχνότερα και για όλες τις κατηγορίες οδηγών και από εξειδικευμένους επιστήμονες. Με δεδομένη την έκταση της περιοχής ευθύνης σας, υπάρχει αντίστοιχο ανθρώπινο δυναμικό προκειμένου αυτή να καλυφθεί επαρκώς; Η περιοχή ευθύνης μας σίγουρα ενέχει μεγάλο βαθμό δυσκολίας, γιατί πέραν της μεγάλης έκτασης η υφιστάμενη κατάσταση του οδικού δικτύου (Επαρχιακού και Εθνικού) χαρακτηρίζεται ως επικίνδυνη τόσο για την απαρχαιωμένη χάραξη όσο και για την κακή συντήρηση του ασφαλτοτάπητα όπως και της οριζόντιας σήμανσης . Υπάρχει συνεργασία και σε ποιο επίπεδο με τοπικούς φορείς όπως για παράδειγμα ο δήμος Αγρινίου; Η υπηρεσία μας στα πλαίσια της τεχνικής αστυνόμευσης του οδικού δικτύου έχει πολύ καλή συνεργασία με όλους τους τοπικούς φορείς και ειδικά με τον Δήμο Αγρινίου, στην επιτροπή κυκλοφοριακού του οποίου συμμετέχει και Αξιωματικός της υπηρεσίας μας. Πιστεύετε ότι θα έπρεπε να υπάρχει μεγαλύτερη ενημέρωση ή παιδεία σχετική με την οδική συμπεριφορά;Οι τροχονόμοι, συχνά κάτω από αντίξοες συνθήκες, βρίσκονται πάντα κοντά στους χρήστες των δρόμων (οδηγούς, επιβάτες, πεζούς), προκειμένου να διαφυλάξουν τη σωματική τους ακεραιότητα, να τους ενημερώνουν και να τους συνδράμουν σε οτιδήποτε ανακύψει στο ταξίδι τους. Η βεβαίωση παραβάσεων δεν είναι αυτοσκοπός, είναι όμως συχνά αναγκαία για να συνετίσει τους απείθαρχους οδηγούς προστατεύοντας έτσι τη σωματική ακεραιότητα αυτών και των λοιπών χρηστών των οδών. Η μη τήρηση των όσων προβλέπει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας , από οδηγούς και πεζούς , μπορεί να αποτελέσει τις αιτίες πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων, συχνά με τραγικές συνέπειες . Γι΄ αυτό απαιτείται απ' όλους καλή γνώση των κανόνων κυκλοφορίας μα προπαντός εφαρμογή τους στην πράξη . |
Πέμπτη 24 Μαρτίου 2011
Μειώθηκαν τα τροχαία
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου